Customise Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorised as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyse the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customised advertisements based on the pages you visited previously and to analyse the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Тарифы на пассажирский транспорт

Одна из самых актуальных тем, которые обсуждают жители области в социальных сетях – это работа общественного транспорта.


Такую информацию озвучил руководитель Центра управления регионом Ростовской области Юрий Емельянов в прямом эфире «ДОН24» на прямой линии с губернатором Василием Голубевым. С начала года наблюдается существенный рост сообщений по этой теме. Если к апрелю этот показатель был примерно на одном уровне, то уже в августе рост составил 65 %, — сказал Емельянов. — Большое количество сообщений фиксируется в городах, таких как Ростов-на-Дону, Таганрог, Волгодонск, а также в Сальском районе.


На примере последнего Юрий Емельянов привел следующую статистику. На линию выходят 8 автобусов на 17 городских и пригородных маршрутов. При этом обслуживание дальних пригородных маршрутов не осуществляется.


Глава региона Василий Голубев назвал эту проблему комплексной и Сальский район — не единственный, где такая она стоит довольно остро.


В некоторых случаях в течение 10 лет не менялись тарифы на перевозку, и предприятия оказались в сложной ситуации. Поэтому эти вопросы будут обсуждаться точечно по всей области.


Одновременно региональному министерству транспорта поручена комплексная оценка ситуации. В ближайшее время в областном правительстве пройдет отдельное обсуждение необходимых мер, среди которых, в частности — дополнительное приобретение транспорта.

Источник информации don24.ru

Источник иллюстрации www.navigato.ru

Поделиться ссылкой:

27 сентября 2022
Яндекс.Метрика