Customise Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorised as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyse the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customised advertisements based on the pages you visited previously and to analyse the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Безопасность дорожного движения повышается, т.к. министерство транспорта планирует увеличить количество дорожных камер

Дорожно-транспортные происшествия выросли на 25% в январе-феврале 2023 года на Дону.  Комиссии по обеспечению безопасности дорожного движения на заседании обсудила причины

Олег Богун, начальник ГИБДД, назвал основные виды ДТП. Самыми распространенными причинами являются нарушения правил пересечения пешеходных переходов, выезд на встречную полосу, несоответствие скорости, нарушения правил пешеходов.

Серьезный рост числа погибших зарегистрирован в Шахтах, Аксайском, Красносулинском, Сальском и Орловском районах.

– Нужно уходить от формального подхода, так как совершенно очевидно: польза от бесконечных совещаний – небольшая, – подытожил заместитель губернатора Дона – министр транспорта Владимир Окунев. – В случаях с ДТП, которые имели тяжкие последствия, нужно выезжать на место и анализировать причины, которые создали предпосылки для трагедии. 

Владимир Окунев добавил, что минтрас Дона занимается вопросом по поводу закупки дополнительных дорожных камер для участков с повышенным уровнем нарушений и аварий.

– Нужно усилить работу по профилактике нарушений правил дорожного движения, создав предпосылки для безаварийной езды, – сказал Владимир Окунев. – Опыт других российских регионов показывает, что развитие системы комплексов автоматической фиксации нарушений ведет к сокращению количества ДТП, в том числе и с тяжкими последствиями.

Поделиться ссылкой:

28 марта 2023
Яндекс.Метрика